Bak Bakalım Blogumda Var mı?

2 Aralık 2018 Pazar

İzledim: Müslüm

Hayat, her anlamda sürprizlerle dolu...

Milyonları peşinden sürükleyen ve çok farklı bir hayran kitlesine sahip; aynı zamanda (birkaç şarkı dışında) hiç de sevmediğim bir müzik türü olan arabesk müziğin önde gelen isimlerinden Müslüm Gürses'i, filmini izledikten sonra tanımak, "Sezar'ı hakkını Sezar'a teslim etmek" oldu. Anladım ki, O'nun müziği; yaşadıklarının meyvesiymiş...
Eşi Muhterem Nur'un anlattıklarından yola çıkılarak senaryolaştırılan "Müslüm", sanatçının çocukluğundan itibaren şöhret merdivenlerini tırmanmaya başladığı ve zirveye oturduğu dönemleri, Muhterem Nur'a olan aşkını; son dönemlerinden kısa bir kesit ekleyerek anlatıyor. 

Tam bir arabesk yaşamın içerisine doğan Müslüm Akbaş'ın acı dolu günlerini kesinlikle ajitasyondan uzak bir şekilde beyazperdeye yansıtan film, her açıdan çok özen ve emek verilerek çekilmiş. Makyaj ve yönetmenlik başarısını ise kimse gözardı edemez, zira filmin başarısının en önemli diğer iki nedeni de bu başarılar.

Ve tabii oyunculuklar bu filmin başarısındaki diğer etken. Timuçin Esen, filmde öyle bir oynamış ki, beyazperdede izlediğim Timuçin değil; Müslüm Gürses'ti. Mimikler, bakışlar, yürüyüş, şarkı söyleme tarzı... kesinlikle dersine iyi çalışmış bir oyuncuydu izlediğim. Zerrin Tekindor da her zamanki gibi başarılı bir performans çıkarmıştı. Baba'nın çocukluk ve gençlik dönemlerini ise Alper Parlak ve Şahin Kendirci  gayet iyi canlandırmış.

Filmde eleştireceğim tek sahne; Baba'nın araba almak için galeriye gittiği ve pazarlık yaptığı sahne. Neden kendi görüntüsü konmuş, anlamış değilim. Bana göre gereksizdi. Timuçin Esen'in oyunculuğunun güzelliği ve bence bu güzelliği en üst performansta gösterdiği Unkapanı'na giriş sahnesinde ne demek istediğimi, filmi izleyenler gayet iyi anlayacaktır.

Film, başından sonuna kendine bağlayan ve birçok duyguyu aynı anda yaşamanıza neden olan güzel bir biyografi. Ayrıca filmi izlemek için Müslüm Gürses hayranı olmanıza da gerek yok, sadece gidin ve izleyin, 5 milyonu aşan izleyici beğenisi boşuna değil ;)

Mutlu pazarlar...


8 yorum:

  1. Çok merak ediyorum bu filmi ama bir türlü gidip izleyemedim... vizyondan kalkmadan başarırım umarım! Eline sağlık, çok sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok etkileyiciydi Başakçım, geç kalmadan izlemeni öneririm ;)

      Sil
  2. Cok hayrani degildim ama gercekten seveni cok 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Deryacım. Ben de rock müzik şarkılarından oluşan bir albüm yaptığında dinlemiş ve açıkçası etkilenmiştim...

      Sil
  3. Evet abloş izlemeyi çok istiyorum bende, sınemada nasip olmassa evde kesin izlerim :* Bu arada sen nerelerdesin ben yayınlıyorum güncelliyorum ama bu seferde uğramıyorsun bloğuma artık:/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlım bu aralar gerçekten çok yoğunum. Bir de ofiste blog girişi yasaklandı ne yazık ki...

      Sil
  4. Canımm yaaaa instagramda yorumu görünce hemen gelip buldum yazını. Nasıl atlamışım bu güzel paylaşımını. Görüşlerimiz aynı seninle. Ben de o holografik sahne harici baştan sona beğendim. Bence arabesk sevmiyorum diye filme ön yargılı olmamak lazım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle canım, hala çok izlenen filmler arasında yerini koruyor, çok güzeldi çook...

      Sil

Adsız yorumlar yayınlanmayacaktır, teşekkürler...