Bak Bakalım Blogumda Var mı?

2 Kasım 2018 Cuma

Sihirlimavi Geziyor: Karadağ-Kotor (Mayıs-2018)

Ofiste ve evde geçirdiğim yoğun günlerin ardından biraz nefes almak için blogumdayım şimdi. Ne yazayım, bugün sizlerle ne paylaşayım diye düşünürken, biraz anılarımı da tazeleyeyim düşüncesiyle bir gezi yazısı olmasını istedim belli bir ara sonrası. E madem gezi yazısı paylaşıyorum; Karadağ-Budva yazımın ardından gezide aynı güne sıkıştırdığımız Kotor'u anlatayım size benim gözümden...
Hırvatistan gezimiz sırasında, internet aracılığıyla ayarladığımız turun 2inci ayağı olan Kotor; Budva'dan sonra Karadağ'ın, birkaç saatliğine de olsa gezme fırsatı yakaladığımız bir diğer şehri. UNESCO Dünya Kültür Mirası listesinde yer alan şehir, Adriyatik Denizi'ne kıyısı olan ve Kotor Körfezi'nin de etkisiyle daha da güzelleşmiş.
Şehir, ülkenin diğer şehirlerinde olduğu gibi etrafı dağlarla çevrili. Ki, sanırım bu nedenle ülkenin adının "Karadağ" olması da çok normal.
Öncelikle, çok acıktığımız için, hemen mekan arayışına geçtik. Dışarıdan kasap gibi görünen, ancak aslında aynı zamanda da minik bir restaurant olduğunu öğrenince hemen içeri girdik. İstediğiniz et türünü, sizin istediğiniz şekilde pişiren mekanda, inanılmaz güzel ve lezzetli sos ve salatadan oluşan büyük birer tabak ve koca koca ekmekler, istediğiniz içecekle servis ediliyor. Kişi başı 5 ya da 6 Euro ödediğimiz restauranttan hem karnımız tok, hem de lezzetli bir yemek yemenin vermiş olduğu keyifle tekrar şehir gezimize döndük.
Yukarıdaki video, eski şehre henüz girmeden çektiğim bir video. Kotor surlarının altından geçen Skurda Nehri, çok sakin ve huzurlu bir görünümdeydi. Etrafındaki büyük alanda ise, yemyeşil ağaçlar ve çiçekler ortamı güzelleştirmişti.
 

....
Kampana Tower

Budva'dan sonra Kotor'a geldiğimizde ilk olarak; 3 farklı giriş kapısı bulunan Old Town bölgesini gezmeyi tercih ettik. Yine dar sokaklar, yine Ortaçağ Mimarisinin hissedilmemesi imkansız etkisi ve yine birbirinden güzel noktalar...
....
Nispeten büyük Saat Kulesi güzeldi. Önünde bulunan Utanç Anıtı ise; eskiden insanların bir suç işlediklerinde, bu anıta bağlanıp cezalandırıldığı yönünde rivayete sahip.
Tarihi Silah Meydanı, Old Town'daki tüm güzelliklerin yanısıra dinlenmek, alışveriş yapmak ve birşeyler yiyip içmek için de gayet güzel bir seçim olabilir.
St. Nicola Kilisesi
Kotor Katedrali
Sveti Luka Kilisesi
Denizcilik Müzesi, zamanında bir saraymış. Zaten, eski dönemlerdeki saray ve büyük hanedanların yaşadığı, o döneme göre görkemli evler, şimdilerde müze olarak kullanılıyor.

...
Şehrin Old Town bölgesinde görecekleriniz genel olarak bu yerler. Harita ya da konuma gerek görmeden, şehrin sokaklarına kendimizi bıraktık ve yol bizi nereye götürürse oraya gittik. Maksat, bir şehri daha görmekse, evet, biz bunu da gerçekleştirmiş olduk.
...
Buraya kadar gelip de göremediğim için üzüldüğüm tek yer; Our Lady of the Rocks Adası oldu. Üzerinde sadece kilise bulunan adaya gidiş-dönüş uzun sürecekti ve vaktimiz kısıtlı olduğundan burayı es geçmek durumunda kaldık.

Kotor'da, bahsettiğim diğer şehirlerde olduğu gibi bol bol deniz ürünü ve pizza tüketebilirsiniz. Meşhur Karadağ şarabını dinlenirken yudumlayabilir; yol kenarlarında tezgah açan satıcılardan bol bol incir alabilirsiniz.

Eğer vaktiniz varsa, Kotor Körfezi'nde denizin eşsiz güzelliğini ve Kotor Kalesi'ni ziyaret edip şehri tepeden görmeyi unutmayın ;)
..............
Bir sonraki yazım; Bosna-Hersek olacak. Saraybosna ve Mostar'ı merak edenleri bloguma bekliyorum :)

Hepinize mutlu haftasonları...

14 yorum:

  1. Ne güzel fotoğraflar... Ben de bir balkan turu yapmayı çok istiyorum. Ne güzel gezmişsiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa sürede değerlendirmeni dilerim Kübracım :)

      Sil
  2. Az dolaşın an. Avro tavan yaptı gezemiyorum, mağdurum, mağdureyim hatta :)))))))) Gökçe benden daha fazla ülke görmüş olacak bir iki seneye :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Döviz düşüyor Dilekçim, mağdure değilsin, ben sana ne demiştim ????
      Gökçe umuyorum şansının farkındadır bu arada :)) Öperim seni çok çok :)

      Sil
  3. Senin yazılarından sonra seyahat rotamızı Balkanlar'a çevirdik İlknur :)) Özellikle Karadağ, özelinde Kotor'u epeyce merak ettim çünkü fotolarına bayıldığım gibi ekonomik olarak da oldukça uygun görünüyor! Ellerine sağlık, çok sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim Başakçım, kesinlikle gidilip görülesi yerler. Karadağ'da Budva'yı da unutmayın derim, çok sevgiler :)

      Sil
  4. Ne kadar güzel sokaklar,meydanlar..Tarihi dokusuna bayıldım.Yemek fiyatı da makul geldi bana ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle her bir köşesi ayrı güzel :)
      Bazı tanıtım yazılarında fiyatların yüksekliğinden bahsedilmiş, ancak biz öyle birşeyle karşılaşmadık, neden böyle yazılmış bilmem...

      Sil
  5. İyi ki gezmişsin canım ,sayende bizde görüyoruz oraları :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Yasemincim, biz de hep "iyi ki..."diyoruz, çok öpüyorum seni :)

      Sil
  6. Rüya gibi şehir Kotor..😀 Balkanlar harikalarla dolu..Elinize sağlık,resimler gine çok iyi..Bi Balkan gezisi lazım bizlere de..✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet güzel şehirler arasında :) Çok teşekkür ederim elimden geldiği kadar işte... Ama inanın, gördüğünüz herşeyi o güzellikte fotoğraflamak gerçekten zor...

      Sil
  7. Senin gezi yazilarini cok seviyorum. Benim gezi anlayisima uyuyor. Yüzeysel degil de sehri tam anlamiyla gezmek tarihini, kültürünü görmek en sevdigim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Deryacım, fırsat buldukça ve elimizden geldiğince, bir de üzerine keyfini çıkarmaya çalışarak gezmeyi seviyoruz ailece :) Tarih ve kültür olayı bambaşka, asıl ipuçlarını oradan yakalıyorsun ;)
      Sevgiler...

      Sil

Adsız yorumlar yayınlanmayacaktır, teşekkürler...