Bak Bakalım Blogumda Var mı?

11 Temmuz 2011 Pazartesi

Hafta Sonu Kaçamağı: Nallıhan

Bazen, daha önce hiç gitmediğimiz ama bir taraftan da görmek istediğimiz yer/mekanları gezerek içinde yaşadığımız şehri "nasıl olsa burada yaşıyoruz" düşüncesiyle olsa gerek es geçeriz. Hele hele bir de yaşadığımız şehir büyükse gidip gördüğümüz ya da bildiğimiz yerleri, şehir merkezi, yaşadığımız ilçe ve bir de bir şekilde görüp öğrendiğimiz semtlerden ibarettir.

Ankara'ya 3 saat uzaklıkta olan ilçe Nallıhan, bizim son 2 yıldır merak ettiğimiz, ancak bir türlü gitmemizin kısmet olamadığı bir yerdi. Halbuki Belediye Başkanı bizi özellikle davet etmiş, Nallıhan'ı görmemiz gerektiğinden bahsetmişti...

Kendi başımıza değil ama tur aracılığıyla dün, bu isteğimizi gerçekleştirdik. Meğer ne kadar güzelmiş Nallıhan!

Önce Nallıhan'ın beldesi Çayırhan'daki Çayırhan Gölü'nün kenarında köy usülü kahvaltımızı yaptık, ardından gölde tekne turuna katıldık. Juliapolis'i gezdik, Kuş Cenneti'ni gördük, Yunus Emre'nin hocası Tapduk Emre'nin türbesini ziyaret ettik. Nallıhan'da ise Belediye binasını, halkevini, halk sanatları teşhir yerini, Nasuh Paşa Camii'ni gördük. Akdere köyü'nde Nallıhan'ın meşhur yaprak sarmasını, pilav kapamasını, baklavasını ve misler gibi yoğurdunu doya doya yedik. Yaşlı ardıç ormanını, Karacasu köyünü gezdik ve buradaki Uyuzsuyu Şelalesi'nin serin ve huzurlu ortamında biraz dinlendik.

Açıkçası bu kadar keyifli geçeceğini tahmin etmemiştik. Hem tur şirketi, hem tura katılan kişiler hem de gezdiğimiz yerler çok iyiydi. İyi ki gitmişiz...