Bak Bakalım Blogumda Var mı?

11 Şubat 2014 Salı

Altınpark'ta Bir Çin Lokantası: Wangcho

Geçtiğimiz Pazar günü, eşimin bana yapmış olduğu sürprizle öğle yemeğimizi Çin Lokantası'nda yemek üzere Altınpark'a gittik.
Ahşap bir mimariye sahip bu lokantada, açıkçası çok fazla Çin kültürüne ait etki yoktu. Sadece birkaç fener, girişte büyük bir vazo ve duvarda asılı birkaç tablo...
Lokantanın camına yapıştırılmış bu sticker, ilgimi çekti. Balıklardan oluşuyor. Sanıyorum, bolluk ve bereket getirmesi niyetiyle uygulanmış...
Çok kalabalık olmadığı için olsa gerek, sadece bir görevli Türk bayan, masalarla ilgilendi.
Menümüzde; acılı-ekşili çorba, Çin Böreği, suşi, noodleli ya da Guang Dong usülü pilavla birlikte servis edilen Pekin Usülü Fıstıklı Tavuk vardı.

Acılı-ekşili çorba; mantar, yumurta, havuç ve yeşil soğanın ağırlıkta olduğu bir çorbaydı. Acısı pek olmadığı için ekstra acı sos istedik. Ekşisi ise kıvamındaydı. Ancak, ne yazık ki tadını beğenmedim. Bir de çorba içerisinde yumurta olduğunu öğrenince, yumurtadan pek hoşlanmayan ben, çorba deneyimimi sonlandırmak zorunda kaldım.

Sofraya gelen 2. lezzetse Çin Böreği'ydi. Artık, burada da yapıldığı için tanıdığımız bir tat olan böreği, burada da çok güzel yapmışlar. Malzemesi gayet boldu ve gayet güzel kızartılmıştı. Fotoğrafını çektiğimi sanmışım, makinam bana oyun oynadı :(

Ve sırada suşi var. Yeni tatlar denemeyi severim ama çiğ balık yiyebileceğimi hiç sanmıyordum, nitekim öyle de oldu.Yalnız, eşim gayet başarılı buldu. Bu arada wasabiyi denemeyi ihmal etmedim. Eğer ben wasabiyi çoooook acı biliyorsam ve bu bilgim doğruysa, ben orada wasabi denemedim. Çünkü tattığım şeyde acıdan eser yoktu.
Ana yemekte tercihimi; Pekin Usülü Fıstıklı Tavuk ve Noodle'dan yana kullandım. Fıstıklı tavuğun tadı gayet güzeldi, sosu, kıvamı iyi ayarlanmış. İçerisinde havuç, biber, kabak gibi garnitürler de vardı. Fakat noodle ise o kadar yağlıydı ki, birkaç lokmadan daha fazlasını alamadım :((

Eşim ise tercihini Pekin Usülü Tavuk ve pilavdan yana yaptı. Pilavı içerisinde sebzelerin yanısıra yumurta da vardı.

Daha önce hiç denemediğim bu tatlar, açıkçası damak zevkime uygun değil. Özellikle de yumurtadan çok hoşlanmadığım için her yemeğin içinde yumurta olması beni hiç cezbetmedi.

Söylemeden edemeyeceğim; mekan ciddi anlamda özen ve hijyenden uzak. Masamızda hali hazırda duran bardak ve tabaklardan ikisi boydan boya çatlaktı. Yeme-içme mekanlarında bunlara çok özen gösterilmeli diye düşünüyorum. En kötü, sabah mekanı açmadan önce ortalık kontrol edilse, mekandaki eksiklikler zaten görülür. İşletme sahiplerinin müthiş canayakın olması bu durumu kurtaramadı maalesef...

Benim Çin mutfağı deneyimim böyle. Önerebileceğiniz iyi bir Çin Lokantası tavsiyesine açığım ;)





9 yorum:

  1. Ahh canımmmbenim ben sana direk solerdım oranın felaket olduğunu :) Ankarada'ki en güzel Çin Japon lokantası http://www.teppanyakialaturka.com/ Harika lezzetleri ve servileri vardır.Bir zamanlar Çayyolu'nda Quick China 'na gitmiştim oda fena değildi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah keşke konuşabilseydik bu konuyu ama eşim sürpriz yapmak istemiş, benim de haberim yoktu :((
      Neyse, söylediğin mekanları deneriz artık ;)

      Sil
  2. merhabalar size bir sorum olacaktı..sitenizi incelerken ankara tandoğanda beliz güzellik merkezinen bahsettiğinizi gördüm sanırım çok memnun kalmışsınız bende Ankarada yaşıyorum ve gönlümce gidebileceğim temiz nezih ve uygun fiyatlı bir merkez arıyorum...eğer halen oraya gidiyor iseniz beni bilgilendirebilir misiniz?aynı yerinde mi çalışanlari aynı mi fiyatlari nasil?şimdiden teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Sonsuz,
      Evet, Beliz Güzellik Merkezi'nden çok memnun kaldım ve hatta uzunca bir süre bu merkeze gittim.
      Fakat, gebelik dönemim ve doğum sonrası bana uzak kaldığı için gidemedim açıkçası. Eğer sahiplerini iyi tanıdıysam, gönlünüzce gidebilirsiniz. Zeliş değişmez, işinde çok başarılı ve titizdir. Fiyat konusunda detaylı bilgiyi kendisinden alabilirsiniz. Ancak, ne olursa olsun gözüm kapalı tavsiye ederim.
      Sevgiler...

      Sil
    2. çok teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için...teşekkürler mutlaka uğrayacağım...sevgiler

      Sil
  3. Altınparkı severim ama Çin lokantası gerçekten vasat :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, biz de ne yazık ki bu şekilde deneyimlemiş olduk :(

      Sil
  4. Çayyolu'nda Quick China size rahatlıkla önerebilirim. Mekanın konseptinden tututun temizliğine kadar bir çok konuda çok başarılı ve rahatlatıcı buldum. Menüleri çok geniş. Çin, Japon ve Tayvan mutfagına ait bir çok yemek mevcut. Damak zevkinize ait bir yemek bulmanız çok mümkün. Birkere her yemekte yumurta yok:)) Denerseniz seversiniz gibi geliyor...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu mekanı başka birinden daha duydum, o halde en kısa sürede deniycem :) İlgine teşekkürler...
      Sevgiler...

      Sil

Adsız yorumlar yayınlanmayacaktır, teşekkürler...