Bak Bakalım Blogumda Var mı?

20 Haziran 2011 Pazartesi

İspanya Gezisi-1. Gün: Malaga-Granada

Sonunda gezimle ilgili postlarımdan birini yayınlamayı başardım. Bu seri biraz uzun sürecek, ilgilenmeyen bu postları es geçsin.
Bamtur'un şu meşhur tarihi promosyonlarından biri olan "Baştan Başa İspanya" turuna katıldık. Herşeyden önce şunu belirteyim; bu bizim Bamtur aracılığıyla yapmış olduğumuz 2. gezimiz. Her ikisinin de ortak yönü rehberlerin inanılmaz şekilde cahil olması. Gidilmiş olan ülke hakkındaki bilgileri sıfıra yakın. Bu yüzden eğer bir gün bu tur şirketini tercih edersiniz bunu bilerek gidin. Onun dışında biz, turlarla ilgili hiçbir sıkıntı yaşamadık. THY ile uçuş, 4 yıldızlı otellerde kaldık. Şehirlerarası yolculuk yaptığımız otobüs ise yepyeni, gıcır gıcır bir araçtı. Yani kısaca herhangi bir kötü sürprizle karşılaşmadık. Dediğim gibi Bamtur'un tek eksiği rehberlerin yetersiz seviyede olması.
Önerim, gitmek istediğiniz ülke ve şehir hakkında detaylı bilgiyi kendiniz bulun. Araştırın, notlar tutun, küçük cep kitapçıkları edinin, internet deseniz zaten elinizin altında. E, biraz da sürüden ayrılmayı seven tiplerdenseniz rehbere bağlı kalmadan kendi istediğiniz gibi keşfedebilirsiniz her yeri. İnanın, çok keyifli.
İstanbul'dan 4 saatlik bir uçuşun ardından ülkenin ve Endülüs'ün en şirin şehirlerinden birine; Malaga'ya indik.
İspanyolca adı "Costa Del Sol" (Yani "Güneş Sahilinin Başkenti")Ünlü ressam Pablo Picasso ve ünlü oyuncu Antonio Banderras'ın doğduğu, ikliminin sıcak oluşu halkına da yansımış harika bir plaj kenti. Akşam, Granada'da olmamız gerektiği için Malaga'ya maalesef 2,5 saat gibi çok az bir süre ayrılmıştı. O yüzden, elimizden geldiği kadar çabuk ve hızlı hareket ettik ki gezip görebildiğimiz yer fazla olsun.
Şehirde gittiğimiz ilk yer; sadece 1 çan kulesi olan ve maddi imkansızlıklar nedeniyle 2. çan kulesi yapılamayan ve daha sonra da tamamlanmayan bu yüzden de "tek kollu kadın" olarak çağrılan meşhur La Manquita Katedrali.

Malaga'da görmeniz gereken 2. yer; katedrali geçtikten sonra sağa döndüğünüzde karşınıza çıkacak olan Alcazaba Kalesi. Yalnız, buraya varabilmek için öncelikle bayağı bir yokuş çıkmanız gerekiyor. Zaten biraz ilerisinde de saklı havuzlar, çardaklar ve kulelerin bulunduğu Alcazaba Sarayına ulaşıyorsunuz.
Kalenin şehir meydanına bakan kısmında 1950'lerde bulunan ve şu an restorasyon çalışmaları gerçekleştirilen Roma Tiyatrosu kalıntıları var.
Alışveriş ve yemek için en uygun cadde; Larios Caddesi. Bu şehri keşfetmek için vaktimiz çok kısıtlı olduğu için Picasso Müzesi, Gibralfaro Kalesi, evlerin hemen yanıbaşında bulunan Arena ve plajına uğrayamadık. Bu nedenle meydandaki bu 2 mekanın dışında alışveriş yaptık, son 10 dakikada İspanyolların meşhur tortillasından yiyerek tekrar yola koyulduk.
Aklınızda bulunsun;
1-Her yıl Ağustos ayında dünyanın en büyük panayırlarından biri olan "Malaga Panayırı" düzenleniyor, kaçırmayın,
2- Halk, İngilizce bilmiyor, hatta İspanyolca birkaç kelime söylediğinizde accayip mutlu oluyorlar. Zaten kendinizi sadece bu şehirde değil İspanya'da hiç yabancı hissetmiyorsunuz, halk o kadar bizden ;)
3-Hediyelik eşya alacaksanız, en uygun şehirlerden biri. Hem fiyatlar uygun, hem de kaliteli. Malaga'ya özgü birşeyler almak isteseniz; çeşitli örtüler ve deri işlemeli eşyalar önerim olabilir. Yalnız, dikkat edin; her Avrupa ülkesinde olduğu gibi burada da öğle saatlerinde açık dükkan bulmanız çok zor.
4-Tapasları burada denemeye başlayabilirsiniz, kızartılmış küçük balık parçaları deneyebilirsiniz, tavuk ve dana ciğerinden yapılmış "Al Jerez"in tadına bakabilirsiniz.
5-Malaga'yı yürüyerek keşfetmek daha güzel. Küçük bir şehir olduğu için her yeri gezerek keşfetmek daha keyifli olacaktır. Yalnız, bunun için bol vakte ihtiyacınız var ;)
Normalde panoramik tur bile yapılmayacak olan Malaga'yı, rehberimizi kandırarak panoramik gezi şeklinde programımıza dahil ettik. Gezimiz ancak bu kadar oldu ama bu bile keyifliydi.
Rotamız; Granada ;))
Minicik kısacık Malaga gezimizin ardından Granada'ya doğru yola çıktık. Ve akşamüstü otelimizdeydik. Otele yerleştikten sonra kısa bir şehir merkezi turu yaptık. Yemek yedik, biraz alışveriş yaptıktan sonra otelimize geri döndük. Ertesi gün meşhur El Hamra Sarayı ziyaret edilecek...