Bak Bakalım Blogumda Var mı?

13 Aralık 2010 Pazartesi

Hindi Prenses

Kimlerin neler yaptığını bilemediğim ama benim müthiş keyifli geçirdiğim bir hafta sonunun ardından herkese merhaba,

Hafta sonu gezdim, eğlendim, dinlendim, bir sürü film izledim ve hatta çekilişim için düşündüğüm öğelerden bir tanesini tamamladım ;)  (Şimdi siz bunu okuduğunuz anda o da ne ola ki diye düşünmeye başlamışsınızdır bile :))  )  Ardından mutfağa girip bir süredir yapmadığım ama tadını çok özlediğimiz bir yemek yaptım. Adı: Hindi Prenses :))  Tarifini Oktay Usta'nın kitabından almıştım. Yılbaşı akşamı, sofranızda müthiş bir lezzet olacağını düşünüyorum. Denemeniz, menfaatiniz icabıdır ;))

Malzemeler:
2 dilim hindi göğüs
1 haşlanmış havuç,
1 adet yeşil biber,
1 tutam ıspanak,
1 domates,
2 diş sarmısak,
1 tatlı kaşığı salça,
Tuz-karabiber,
Ayçiçek yağı-su

Beşamel sosu için:
2 çorba kaşığı un,
1 su bardağına yakın soğuk süt,
Çiçekyağı-tuz karabiber

Yapılışı:
Hindi göğüsün her iki tarafına da tuz ve karabiber ekip tavada kızartın. Kızarttıktan sonra borcam tepsiye alın. Ayrı bir kapta çiçek yağı, doğranmış soğan, yeşil biber ve 1 diş sarmısakla ıspanağı soteleyin, piştikten sonra hindi göğüsün üzerine yayın. Bu arada başka bir kapta havucu soyup haşlayadurun ki elinizin altında hazır bulunsun.

Bu arada başka bir kapta beşamel sosu hazırlayın. Bunun içinse kaba çiçekyağı ve unu ekleyin kavurun. Ardından soğuk süt, tuz ve karabiberi ekleyip karıştırın. Kıvamı koyu olmalı.

Ispanaklı harcı üzerine de beşamel sosu yayın. Aralara da haşladığınız havucu verev kesip süsleyin. Bu kez başka bir tavada da çiçek yağı, 1 diş sarmısak, domates ve salçayla da sos hazırlayın.(Bu, bildiğimiz sos, tarife gerek yok diye düşünüyorum) Bu sosu da üstte beşamel sos olan göğüslerin üzerine 1 yemek kaşığı koyun, kalanını da borcama, etin altlarına da yedirerek dökün. Sıcaklığı 180 derece olan fırında 10 dakika pişirin, servise hazır. 
Biraz zahmetli gibi görünüyor ama hem öyle değil hem de gerçekten muhteşem. Mutlaka denemelisiniz.
Karıştıranlar için sıralamayı tekrarlayalım.
1-Kızarmış hindi göğüs,
2-Sotelenmiş ıspanak,
3-Beşamel sos,
4-Domates ve salçalı sos.

Dipnot: Bazı anlatımları fotoğraflamam gerekiyormuş, şimdi daha net gördüm, acemi bloggerim, acemi bloggerim :))

1 yorum:

  1. çok nefis görünüyor.ellerine sağlık canım.ilk fırsatta deniycem.
    kocaman sevgiler..

    YanıtlaSil

Adsız yorumlar yayınlanmayacaktır, teşekkürler...