Bak Bakalım Blogumda Var mı?

17 Ekim 2013 Perşembe

Anne Sütünü Artırmak İçin...

Doğum sonrası her annenin yaşadığı kaygılardan biri de bebeğini besleyecek kadar süt olup olmayacağıdır. Her annenin, sütünü artırabilmek için ekstra uyguladığı şeyler var. Hem psikolojik olarak, hem de süt artırmak için çeşitli gıdalara daha fazla yönelmek kaçınılmaz. Her ne kadar emzirme sorunu yaşasam da en azından sağarak elde ettiğim sütümü Gökçe'ye içirmeye devam ediyorum. Sütümü artırmak için neler yiyip-içtiğimi ve nelerin işe yaradığını/yaramadığını sizlerle paylaşmak istiyorum.

1- Herşeyden önce, hem vücudum için ihtiyacım olanını karşılamak, hem de sütü artırdığının herkes tarafından bilindiği hayatımızın mucizesi su. Günde en az 8-1o bardak arası su tüketen annelerin daha fazla süt ürettiği bilimsel bir gerçek. İçerisine ekstra birşey katılmasına bile gerek yok. Anneler, bol bol su için :)

2- Yeterli uyku. Mutlaka uykunuza dikkat edin ve bebeğinizin uyuduğu her dakika siz de uyumaya çalışın. Hem vücudunuz dinlenir, hem zihniniz, hem de süt artırımına katkıda bulunmuş olursunuz.

3- Stresten uzak durun. Uzmanlar, stresten uzak bir lohusalık döneminin hem anne, hem de bebeğe olumlu etkisinden bahsedip duruyor. Unutmayın, bebeğiniz en ufak bir olumsuzluğu bile hissediyor.

4- Bebeğinizle birbirinize dokunun. Hem iletişiminizi kurmanıza yardımcı oluyor hem de süt üretimine.

5- Sıvı gıdalar tüketin. Özellikle çorbalar, lohusalık döneminizde hem sindirim sisteminizin düzene girmesine yardımcı, hem de süt üretimini artırıyor.
6- Süt Artırıcı Çaylar: Humana Still Tee ve Milupa Rezene Çayı'nı bol bol tüketiyorum. Rezene çayı, ayrıca bebeğe uyku verdiği için özellikle tercih etmenizi öneririm.

7- Milupa Lactamil: Bu, annelere yönelik bir sütlü içecek. Salep gibi toz halde satılıyor. Su ile karıştırılarak tüketiliyor. Günde 3-4 bardak içilmesi tavsiye ediliyor. Çok fazla faydasını ben görmedim fakat en azından bedenimin ihtiyacı olan folik asit, kalsiyum, demir ve çeşitli vitaminleri bu sayede içtiğim süre boyunca karşılamış oldum.

8- Karamalz Nar Özlü İçecek: İlk dönemlerde çok tükettim, ama artık kullanmıyorum. Düzenli olarak tüketmediğimden olsa gerek, çok faydasını göremedim.

9- Dut Kurusu: Benim mucizelerimden. Gün içerisinde tüketir tüketmez sütümün arttığına şahit oldum. Kaç kutu bitirdiğimi hatırlamıyorum.

10- Kısır: İkinci mucizem. Sağolsun, anneciğim de muhteşem yapıyor. Herkes bulgur pilavının süt artırdığından dem vurur ama ben kısır yediğim öğünün hemen ardından göğüslerimi boşaltma ihtiyacı hissediyorum. İnce bulgur ve yeşillik süt oluşumunda büyük etken sanırım. Sütümün azaldığı herhangi bir dönemde 2 porsiyon kısır tüketiyorum ve etkisini hemen gösteriyor.

Anne sütünün, bebeğiniz için ne kadar önemli olduğunu  bir kez daha hatırlatmak isterim. Her anne, sağlıklı büyüyen bir bebeğe sahip olmak ister. Tabii ki, süt üretimi her annede farklı oluyor ama miniklerin bir damla fazla süt tüketmesi anneleri mutlu etmeye yetiyor. Ben, sizlerle benim işime yarayan/yaramayan uygulamalarımı sizlerle paylaşmak istedim. Umuyorum, az da olsa faydam dokunmuştur :)

Hepinize sağlıklı ve mutlu günler...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Adsız yorumlar yayınlanmayacaktır, teşekkürler...