Bak Bakalım Blogumda Var mı?

17 Ocak 2011 Pazartesi

Makarna Böreği

Hafta sonu, buzdolabını şööyle bir karıştırıp eldeki malzemelerle ne yapsam diye düşünürken aklıma makarna böreği yapmak geldi. Bu börekte neler kullandım, bi bakalım. Yarım paket makarnayı haşladım(Normalde kelebek makarna daha iyi gidiyor ama elimde bu vardı), kenarları tepsinin dışında kalacak şekilde yufkanın birini yağlanmış tepsiye yaydım, üzerine haşladığım makarnayı yaydım.
Bir kapta, rendelenmiş kaşar peyniri, beyaz peynir, tuz-karabiber, pul biber ve nane gibi baharatları ekledim, biraz sıvıyağ ve tutması için de 2 yumurtanın beyazını koydum, güzelce karıştırdım.

Sonra bu karışımı da makarnanın üzerine döktüm. Ardından alttaki yufkanın tepsiye taşan kısımlarını üzerine kapattım.

Yufkanın üzerine 2 yumurtanın sarısını fırçayla yedirdim, küçük parçalar halinde de tereyağı koydum önceden ısıtılmış 180 derece fırında 20-25 dakika pişirdim. 
Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. ımmm hislerim beni yanıltmıyorsa son derece lezzetli ama bol kalorili bir yemeğe benziyor, tabi bu lezzete değermi değer olmalı :)

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle değer sevgili cecilia, tereyağı ve kaşarı azaltırsan sanırım vicdanını biraz rahatlatır ;))

    YanıtlaSil

Adsız yorumlar yayınlanmayacaktır, teşekkürler...