Bak Bakalım Blogumda Var mı?

11 Şubat 2018 Pazar

Kırmızı Kinoa

Pazar gününü sağlıklı beslenmeye ayırdım. Bu nedenle blogumda Weefood markasına ait kırmızı kinoa ve faydaları hakkında biraz bilgi ve deneyim paylaşımı olacak bugün.
 
İnternetten yaptığım araştırmalara göre; 2013 yılında Birleşmiş Milletler Tarım Örgütü tarafından "Uluslararası Kinoa Yılı" ilan edilen, son dönemlerde oldukça popüler ve sağlıklı bir ürün olan kinoa, Güney Amerika başta olmak üzere ABD ve Avrupa ülkerinde yaygın olarak tüketilen, tahıla benzeyen ama tahıl olmayan bir gıda.

Ispanak, pazı, pancar gibi besinler arasında yerini alan kinoa bitkisinin yemişlerinden elde edilen kinoa, besin değeri oldukça yüksek bir gıda. Yüksek oranda protein ve vücut için gereken tüm temel aminoasitleri içeriyor. A, B, C, D ve K vitaminleri ile fosfor, magnezyum, demir, çinko, kalsiyum zengini kinoada kolesterol 0(sıfır).

Gluten içermediği için çölyak hastalarının da dostu olan bu gıda, lif oranı yüksek olduğu için hem uzun süre tok tutuyor, hem kalp krizine karşı koruma sağlıyor, hem de sindirim sistemine de olumlu yönde faydalı. Kinoanın; kırmızı, siyah ve beyaz olmak üzere 3 farklı çeşidi bulunuyor.

Kinoa, neredeyse tadı ve kokusu olmayan bir gıda. Tat olarak çok çok hafif ve yemesi gerçekten çok keyifli. O kadar çok yerde kullanılabiliyor ki, onlarca tarifle lezzetli sofralar hazırlamanız mümkün. Pilav, çorba, salata, garnitür, ekmek, dolma içi gibi onlarca çeşit yapabilirsiniz.

İçerdiği bol antioksidan sayesinde cildi yenileyen kırmızı kinoa, aynı zamanda kansere karşı da ciddi bir kalkan niteliğinde. Kanser hücrelerinin oluşumunu engelleyen ürünü ben daha çok kısır ve salatalarda kullanmayı tercih ediyorum.

Kinoa için önerilerime gelince; 
 
1- Mutlaka en az 1 saat kadar suda bekleterek acı tadını yok etmeyi unutmayın,
2- Suda haşlayacaksanız tıpkı pirinç haşlarken yaptığımız gibi 1'e 2 ölçüyü kullanın.(Yani 1 su bardağı kinoa kullanacaksanız, haşlamak için 2 su bardağı su kullanın,
3- Çok bereketli olan kinoayı; hem uzun süre tok tutması, hem de besin değerini kaybetmemesi için azar azar hazırlayarak tüketmenizi öneririm. 1 su bardağı kısırı, 2 kişi 3 günde ancak tüketebilmiştik.
4- Kırmızı kinoa, siyah ve beyaz kinoaya göre çok daha geç pişiyor, bu nedenle mutfakta işinizi buna göre ayarlamanızı öneriririm. 
 
Ürünü; organik ürün satışında her zaman tercih ettiğim Ayışığı Organik sitesinden temin edebilirsiniz.

Sağlıklı günler...


 



 
 

3 yorum:

  1. Kirmizi hic denememistim ben de alayim 😊

    YanıtlaSil
  2. Kırmızı kinoayı merak ediyorum ama henüz deneme fırsatım olmadı. En kısa zamanda alıp denemek isterim :)

    YanıtlaSil
  3. Ben bu yaziyi yorumlamistim sanki 😂😂😂. Beyazini kullaniyorum kirmizi da deneyecegim salata ve pilav olarak cok seviyorum. Pirinc sevmedigim icin bana iyi bir alternatif oldu 😊

    YanıtlaSil

Adsız yorumlar yayınlanmayacaktır, teşekkürler...