Bak Bakalım Blogumda Var mı?

10 Nisan 2016 Pazar

Naturelka Powders Hakkinda...

Mutlu pazarlar...

Geçtiğimiz aylarda bir etkinlik sayesinde tanıştığım Naturelka Powders, girişimci bir anne-babanın, kızlarını doğal ve sağlıklı beslenmesi, yemekleri ayırt etmeden rahat rahat tüketmesi için sebze ve meyve tozları üreterek elde edilen doğal ürünlerden oluşan bir marka.

Doğallığını ve tazeliğini bozmamak adına seri üretim yapmayan firma, Aydın'da faaliyet gösteriyor. Ürünlerini İzmir ve Aydın'dan temin eden firma, üretimin hiçbir aşamasında katkı maddesi kullanmıyor ve gerekçe olarak da tüketim kontrolünü 3 yaşındaki kızlarının yaptığını belirtiyor :))

Kestane unu, domates- portakal kabuğu- limon kabuğu- ıspanak- kereviz- pırasa- kırmızı pancar- soğan ve sarımsak tozu çeşitleri içerisinden deneyimlediğim 3 çeşidi hakkında deneyimlerimi paylaşayım sizlerle...

Doğal Kestane Unu:
Aydın'ın dağ köylerinde yetişen kestanelerin kabuklarıyla birlikte temizlenmesi, kapalı sistem fırınlarda vitamin-mineral ve aromasına zarar vermeden kurutulması ile hiçbir katkı maddesi eklenmeden değirmende öğütülmesi sonucu oluşan kestane unu; pasta, kek, makarna, kurabiye, puding, ekmek gibi çok çeşitli şekillerde tüketilebiliyor.

Glutensiz olan bu un, çölyak hastalarının da rahatlıkla tüketebileceği bir ürün. Yüksek oranda B vitamini, demir, potasyum, magnezyum ve fosfat kaynağı olan unu ben kurabiye yaparak değerlendirdim. İnanılmaz lezzetli ve kestane tadını-kokusunu hissettiren bir tarif oldu.
Malzeme:
2 yumurta,
1 su bardağı toz şeker,
1/2 su bardağı sıvıyağ,
1/2 su bardağı su,
3 yemek kaşığı kakao,
1 paket vanilya,
2-3 su bardağı kestane unu.

Yapılışı:
Önce yumurta ve şekeri iyice çırpın, ardından diğer malzemeleri sırayla karışıma ekleyin.  Şekil verdikten sonra 180 derecede ısıtılmış fırında pişirin.

Ispanak ve Pırasa Tozları:
Üretim şekli aynı kestane unu gibi olan bu tozlar, vitamin-mineral değerini kaybetmeden toz haline getiriliyor. Ekmek, makarna, çorbalar, soslar, sebze yemekleri, çocuk mamaları, börek ve hamurişlerinde kullanılabilen bu tozları ben genel olarak çorba ve hamurişlerinde kullandım. Sebzelerin kokusu yoğun bir şekilde hissediliyor ve cidden lezzet katıyor.

Ailecek sevdiğimiz peynirli poğaça tarifini, içindeki peynir malzemesini çıkarıp göz kararı ıspanak tozu ekleyerek uyguladım. Ispanak tadı ve kokusu nispeten belirgin ve gerçekten çok lezzetli.

Afiyet olsun...



8 yorum:

  1. aa hiç duymadım. bizde yemek ayırt eden yok ancak bu dediklerinle hamurişleri ayrı bir zengin olur süpermiş çok beğendim. kestane unu tarifine bayıldım. dur bunu paylaşalım sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinliklei hemen herşeyin içine katılabiliyor :)
      Kestane unlu tarif enfes gerçekten :)

      Sil
  2. bunlar bende de var bir türlü deneyemedim..:-((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka denemeni öneririm, mutfakta iyi bir yardımcı :)

      Sil
  3. Yaa yemek seçen çocuklar için süper bir fikirmiş! Aklımızda olsun, sevgiler!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem öyle hem de lezzet verici çeşni tarzı bu ürünler, çok başarılı :)

      Sil
  4. Çok güzel,en kısa zamanda denemeliyim marketlerde satılıyormu ? Ellerinize sağlık.Bilgilendirir bloguma uğrarsanız sevinirim. Peynirli pankEK DENEYECEĞİM.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sitesinde satış mağazaları ve online adreslerin linki var, şimdiden iyi alışverişler :)
      Blogunuza bakayım ben de :)

      Sil

Adsız yorumlar yayınlanmayacaktır, teşekkürler...