Bak Bakalım Blogumda Var mı?

14 Aralık 2015 Pazartesi

Karabugday- Karabugday Unu- Karabugdaylı Tarifler

Yeni bir haftadan daha hepinize merhaba. Umuyorum, bu hafta hepimiz için neşe dolu, verimli ve sağlıklı geçer.

Haftanın ilk yazısı; "Yar Bakliyat" markasına ait, aslında çok sağlıklı ancak, mutfaklarımıza yeni yeni girmeye başlayan karabuğday ile ilgili.


Diyabet, yüksek tansiyon, yüksek kolesterol ve obezitenin yanısıra gluten alerjisi bulunan ya da çölyak hastaları için sağlıklı besinler arasında yer alan karabuğday; bulgura benzeyen tada ve üçgen şekle sahip.  Karabuğday, yüksek oranda bakır, manganez, magnezyum, lif  fosfor ile B ve E vitaminleri içeriyor.


Geçtiğimiz aylarda, Ayışığı Organik tarafından sıkıca ve sapasağlam paketlenmiş bir şekilde elime geçen karabuğday ve ununu daha önce hiç denememiştim.

Tadı itibariyle daha çok bulgura benzediği için bulgurla yapılan hemen hemen tüm tarifleri karabuğday ile deneyebilirsiniz. Pilav, salata ve ezogelin çorbası denemelerim içerisinde ev ahalisinin favorisi karabuğdaylı ezogelin çorbası olunca sıklıkla bu şekilde tükettik karabuğdayı.
1 kg.lik paketlerde satılan karabuğdayı buradan detaylı inceleyebilir ve satın alabilirsiniz.

Yüksek proteine sahip, iyi bir zayıflama besini olan karabuğdayın ununu ise kek ve ekmek yaparak deneyimledim.
Bildiğimiz ve en basit haliyle un yerine karabuğday unu ile yaptığım kek, itiraf etmek gerekirse tat olarak biraz farklı. İnternette, tatlı türünde ve karabuğday unundan çok fazla tarif var; fakat açıkçası, bu unu ekmek yaparak tüketmek daha lezzetli geldi bana.
Bunlar da neredeyse lokmalık yaptığım ekmeklerim. Zayıflamaya yardımcı bu unla yaptığım ekmekleri severek tükettim. Tarifi ise çok kolay:
Malzeme:
1 su bardağı karabuğday unu,
1 su bardağı mısır unu,
1 su bardağı süt,
1 yumurta,
Yarım çay bardağı sıvıyağ,
1 tatlı kaşığı tuz,
1 paket kabartma tozu.

Yapılışı:
Süt ve mısır ununu karıştırın, yumurta ve yağı ekleyip çırpın. Üzerine karabuğday unu, tuz ve kabartma tozunu ekleyip karıştırmaya devam edin. Koyu kıvamlı olan hamuru yağlanıp unlanmış kalıba dökün, 180 derece önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 40 dk. pişirin.

Karabuğday ununu detaylı incelemek ve alışveriş yapmak için burayı tıklayabilirsiniz.

24 yorum:

  1. Çok merak ettim tadını..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz ağır bir kokusu var, onun dışında tadı gayet güzel :)

      Sil
  2. ellerinize sağlık. uyguladığım diyette karabugdaya cok yer veriyorum. en sık kullandığım tarif ise etli dolma da pirinç yerine karabuğday koyuyorum. Nasıl lezzetlı oluyor anlatamam..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet dolmalada da çok güzel oluyormuş, kızıma mercimek çorbası yapmaktan pek farklı çeşit deneme şansım olmadı. Çorba içerisinde çok sevdi çünkü :))

      Sil
  3. Annem cok sık kullanmaya basladi bende o vesile ile tanistim en sık ekmekte kullaniyor gercrktende lezzetli oluyor beyaz ekmekten iyidir ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii, beyaz ekmekten çok çok daha sağlıklı :)

      Sil
  4. hiç denemedim ama buğday tek başına sevdiğim bir tat değil benim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çeşitli harçlarla değişik poğaçalar da yapılıyor, kokusu biraz farklı ama lezzetli ve sağlıklı :)

      Sil
  5. Böyle güzel ürünler mutfağımıza daha sık girmeli bence de. Ekmek olarak çok daha güzel oluyor. Daha öncede değirmende çektirip,organik un almıştım. Açma börek yaparken doğru dürüst açılmadı. Ama ekmek mükemmel olmuştu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, böre çörekte değil ama ekmek olarak çok başarılı olabiliyor bu tür ürünler...

      Sil
  6. Kara buğday unu ile esmer un aynı şey mi? Öyleyse uzun zamandır mutfağımızda kendisi eğer değilse de bakılacak, satın alınacak baksana faydalarına. Hayır benim yaş da geçiyor artık ihtiyarlıyorum şaka bir yana da sağlıklı beslenme şart özellikle günümüz koşullarında :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bildiğim kadarıyla farklı şeyler Dilekçim. Hep birden ihtiyarlıyoruz, özel bakım şart ;)

      Sil
  7. En sağlıklısı... Kurabiyeler leziz görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle. Minik ekmeklerimdi onlar benim, tıpkı kurabiye gibi görünüyor değil mi :)

      Sil
  8. Karabuğday ununu henüz deneme şansım olmadı.. Ama ilk fırsatta deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  9. Ağır kokusu yok insanları denemesini geciktiriyor bu yorumlar ben çok çekimser davrandım kesinlikle çok lezzetli bildiğimiz klasik bulgur tarifi uygulandığında , salatalarda yoğurtlu Nasıl tercih edersen et lezzette sahada lezzetli olduğunu düşünüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kişiden kişiye değişiyor koku hassasiyeti, bana da ağır geldi mesela :)
      Afiyet olsun, aynen katılıyorum lezzet mükemmel...

      Sil
  10. Henüz hiç denemedim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım senin damak tadına pek uygun değil bu Nilgüncüm :)

      Sil

Adsız yorumlar yayınlanmayacaktır, teşekkürler...